ZAPIS NA KURS
Zamknij

KURS *

DATA KURSU

Cena regularna: 1000 zł


PARAGON FAKTURA

Zapisz sięZamknij

Chcę otrzymywać najnowsze informacje na temat mojego kursu oraz aktualnych przepisów drogowych i promocji w OSK Kursant na podany adres e-mail.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularz dla potrzeb niezbędnych do realizacji zapisu na kurs (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz.U.z 2015r., poz. 2135 z późn. zm.).

Po dokonaniu opłaty należy w terminie 7 dni zgłosić się do biura celem podpisania umowy.

Jestem świadoma/y, że dokonując rezygnacji ze szkolenia przed rozpoczęciem kursu opłata manipulacyjna wynosi 200 zł.

Doskonalenie techniki jazdy - kat B

Doskonalenie techniki jazdy - kat B





CENNIK

1000 zł

Zapisz się i opłać kurs

Twoja
Zapisz się i wybierz "Płacę z PayU" - w kolejnym kroku wybierz "Raty" i postępuj zgodnie z instrukcjami.

DOKUMENTY DO PORBRANIA

Najważniejsze informacje

Wykorzystując tor doskonalenia techniki jazdy przeprowadzamy szereg różnorodnych ćwiczeń od prostych i z pozoru mniej atrakcyjnych po bardziej złożone i efektowne. Poniżej przedstawiamy te, które w chwili obecnej realizujemy podczas szkoleń.

Szkolenie indywidualne trwa 4 godziny

 

Istnieje możliwość zorganizowania imprez motoryzacyjno- integracyjnych.

Dobór poszczególnych ćwiczeń do danej imprezy zależy głównie od jej celu, długości i ilości uczestników.

Zapraszamy na nasze filmy na kanale youtube

www.youtube.com/watch?v=7JUgUNR6z40

www.youtube.com/watch?v=0sA9zOsTrZw

www.youtube.com/watch?v=4R-SOpFgQh8&t=2s

www.youtube.com/watch?v=7fFm_SJbmSE


Notice: Undefined offset: 0 in /application/models/timetablemodel.php on line 147

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /application/models/timetablemodel.php on line 147

Notice: Undefined offset: 0 in /application/models/timetablemodel.php on line 148

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /application/models/timetablemodel.php on line 148

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /application/models/timetablemodel.php on line 191

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /application/models/timetablemodel.php on line 192

NAJBLIŻSZE TERMINY

spotkanie organizacyjne

rozpoczecie kursu

zapis na szkolenie:


Ćwiczenia zrywu i hamowania – polegają na możliwie najdynamiczniejszym ruszeniu z miejsca startu, możliwie najszybszym przejeździe zadanego odcinka drogi oraz jak najkrótszego hamowania z zatrzymaniem w zadanym punkcie. Ćwiczenie wykonywane najczęściej w parach – zawiera elementy rywalizacji.

Cel ćwiczenia - wyuczenie prawidłowego sposobu ruszania (bez zrywania przyczepności i palenia sprzęgła), przyśpieszania oraz awaryjnego hamowania.

Ćwiczenia związane z prawidłową pracą rąk na kierownicy:

Praca rąk na kierownicy podczas prowadzenia pojazdu jest bardzo istotna. Właściwy dobór techniki skrętu zapobiega błądzeniu rąk po kierownicy, wykonaniu zbyt wielu niepotrzebnych ruchów, a także zwiększa znacznie precyzję wykonania manewru skrętu.

Najczęściej wykonywane ćwiczenia:

Slalom ciasny. Pachołki ustawiane są maksymalnie w odległości 1,5 – 2 długości samochodu. Zmusza to kierowcę do dużej pracy kierownicą (skręt rotacyjny/ parkingowy). Podczas ćwiczenia pokazujemy uczestnikom prawidłową technikę pracy kierownicą oraz odpowiedni dobór skrętu oraz toru jazdy. Przy tym ćwiczeniu można wprowadzić element rywalizacji – przejazd z pomiarem czasu oraz wyścig równoległy.

Slalom luźny. Pachołki przy tym slalomie rozstawione są w odległościach pozwalających na przejazd ze znaczną prędkością. Kierowca natomiast powinien się powstrzymać od przekładania rąk na kierownicy i od jej nadmiernego przekręcenia (skręt gokartowy). Podczas ćwiczenia pokazujemy uczestnikom prawidłową technikę pracy kierownicą oraz odpowiedni dobór skrętu oraz toru jazdy. Przy tym ćwiczeniu można wprowadzić element rywalizacji – przejazd z pomiarem czasu oraz wyścig równoległy.

Metody „ciągnij lub pchaj” stanowią prawidłową technikę pracy kierownicą podczas jazdy szosowej. Wspomniana technika wykorzystywana jest w świecie sportów motorowych. Pozwala kierowcy precyzyjnie dobrać skręt kierownicy bez wykonywania zbędnych ruchów oraz pewne „oddanie” jej do pozycji wyjściowej z kołami na wprost. Ćwiczenie realizowane jest na wyznaczonej, krętej trasie. Istnieje możliwość dokonania pomiaru czasu przejazdu.

Ćwiczenia wymagające precyzji i wyczucia pojazdu:

Cofanie z wykorzystaniem luster wstecznych zewnętrznych pojazdu. Ćwiczenie polega na jak najsprawniejszym przejeździe tyłem przez ustawione bramki. Wymaga uwagi i umiejętności korzystania z obu lusterek wstecznych. Wykonywane jest z pomiarem czasu.

Jazda do przodu po ciasnym i bardzo krętym torze jazdy (hipermarket). Założenie ćwiczenia sprowadza się do możliwie najszybszego przejechania przez poustawiane bardzo ciasno bramki bez możliwości cofnięcia i przesunięcia pachołków stanowiących części składowe bramek. Podczas realizacji ćwiczenia uczestnik uczy się w jaki sposób należy prowadzić samochód podczas przejazdu przez miejsca zatłoczone i ciasne. Uczestnik uczy się również jak zachowa się bryła samochodu oraz jakie ograniczenia przejazdu w „ciasnych” warunkach daje nam jedna skrętna oś auta.

Ćwiczenia związane z podsterownością i nadsterownością pojazdu

Ćwiczenia związane z problematyką poślizgów bocznych najlepiej przedstawia się w ruchu po kolistej części toru. Ćwiczenia na kole (asfaltowym rondzie) doskonale przedstawiają problem chęci dokręcenia przez kierowcę kierownicy oraz gwałtownej pracy pedałem przyśpieszenia co przyczynia się w znacznej mierze do budowania lub rozwinięcia poślizgu podsterownego i/lub nadsterownego. Podczas tego ćwiczenia uczestnik poznaje właściwą technikę przejazdu po długich zakrętach oraz ma możliwość wypróbowania systemów kontroli trakcji ESP. Wspomniane ćwiczenie realizowane jest formie wyścigu na dochodzenie może być wykonane na suchej nawierzchni lub częściowo polanej wodą.

Rozwiniecie tego ćwiczenia jest próba na trasie w kształcie owalu o zmiennych warunkach przyczepności (płyta poślizgowa, asfalt, płyta betonowa. Owal składający się z dwóch prostych i dwóch długich zakrętów wnosi szereg niespodziewanych sytuacji dla uczestników. Podczas ćwiczenia zwracana jest uwaga na prędkość wejścia w łuk drogi, moment hamowania i przyśpieszania, a także na optymalny tor jazdy oraz największy problem w postaci wody na drodze. Ćwiczenie doskonale prezentuje problematykę poślizgów bocznych. Realizowane jest w formie wyścigu na dochodzenie – może stanowić również formę konkursu. Podczas przejazdów instruktorzy mogą w formie „niespodzianki” wymusić poślizg auta.

Ćwiczenia związane z hamowaniem

Hamowanie w łuku na nawierzchni o słabej przyczepności (łuk w lewo i w prawo). Podczas ćwiczenia uczestnicy na ograniczonym pasie drogi na śliskiej nawierzchni wykonują hamowanie awaryjne z jednoczesnym skrętem w lewo lub w prawo. Uczestnik doświadcza jak niewłaściwy dobór toru jazdy oraz nieodpowiedni skręt kierownicy wraz z zbyt duża prędkością wpływają na trudności w utrzymaniu się łuku drogi.

Hamowanie na śliskiej nawierzchni na prostej przed pojawiająca się przeszkodą wodną z koniecznością zamiany kierunku (ominiecie przeszkody z hamowaniem). Ćwiczenie wykonuje się przy dużych prędkościach ok.70 – 90 km/h. Podczas prób uczestnik uczy się prawidłowej techniki ominięcia przeszkody w tym powstrzymania się od zbyt gwałtownej i nieadekwatnej do sytuacji pracy kierownicą. Błędne wykonanie często kończy się obrotem samochodu.

Hamowanie jednostronne - jedna część auta jest na nawierzchni o dobrej przyczepności druga na słabej. Wspomniane ćwiczenie często wykonywane jest z wykorzystaniem trawnika. Podczas prób uczestnik poznaje zależności wynikające z hamowania na różnych nawierzchniach i uczy się im przeciwdziałać.

Hamowanie silnikiem i skrzynią biegów. Ćwiczenie wykonywane jest na zadanej trasie przy znacznych prędkościach. Uczestnicy poznają zasady doboru przełożenia skrzyni biegów do określonej sytuacji w tym odpowiedniego biegu do rozpędzania auta oraz do hamowania.

Omijanie przeszkody

Podstawowe ćwiczenie w tym zakresie wykonywane jest na płycie poślizgowej i polega na ominięciu dwóch następujących po sobie przeszkód wodnych pojawiających się w dowolnej konfiguracji. Pojawienie się przeszkody zmusza uczestnika do reakcji i wyboru strony na którą należy przed nią uciec by utrzymać się na drodze (w pasie płyty poślizgowej)

Ćwiczenia ominięcia przeszkody ze zmianą nawierzchni (np. asfalt – trawa) jest w założeniu podobne do powyższego i stanowić może jego uzupełnienie. 

Ćwiczenia związane z optymalizacją toru jazdy

Wykonuje się je za zadanym krętym odcinku toru. Uczestnik poznaje podstawy prawidłowego doboru toru jazdy, co umożliwia zmniejszenie oporów auta i pełniejsze wykorzystanie przyczepności opon, a także uzyskanie w zakręcie większej prędkości – przy zachowaniu bezpieczeństwa przejazdu. Ćwiczenie to można wykonywać w formie rywalizacji oraz posiłkować się „miską” Stewarta która w sposób jednoznaczny wykazuje błąd kierowcy w doborze toru jazdy oraz prędkości. 

Dodatkowo podczas szkoleń/imprez można zrealizować szereg różnej trudności prób „sportowych” z pomiarem czasu. Próbę można dobrać tak by zawierała w sobie elementy które zostały wcześniej przetrenowane. 

Elementy sportowe

Symulacje 

Przykładowe szkolenie dla 15 osób na 5 samochodach 4 h

1. część teoretyczna

2. część praktyczna:

Dodatkowo troleje i/lub miska Stewarta.